Skip to main content

Systemy klasy ERP XL – to wielomodułowe, zintegrowane systemy informatyczne, dedykowane zarówno do średnich jaki i dużych firm handlowych, produkcyjnych i usługowych. Dzięki swojej rozbudowanej funkcjonalności, system zapewnia pełne wsparcie oraz automatyzację procesów biznesowych w każdym  przedsiębiorstwie, niezależnie od branży. To nowoczesne i niezawodne rozwiązanie jest gwarancją jej sukcesu i rozwoju. Modułowa budowa rozwiązania XL pozwala na dostosowanie produktu do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika. Elastyczność tego rozwiązania umożliwia współpracę z wieloma aplikacjami a w przypadku rozwoju firmy, również  rozbudowę programu.

Rozwiązanie ERP XL zapewnia pełne wsparcie wszystkich zadań sprzedażowych, począwszy od realizacji transakcji, obsługi reklamacyjnej po ustalanie cen i zarządzanie promocjami. Moduł handlowy systemu poza funkcjami, takimi jak: wystawianie dokumentów sprzedaży, dokumentów magazynowych, rezerwacji, posiada wiele innych dodatkowych funkcji (definiowanie dowolnej ilości magazynów,  rozliczanie dostaw, obsługa rozbudowanych struktur rabatowych,  informacje dotyczące marży, stałą kontrolę zapasów, zarządzanie zamówieniami). Aplikacje handlowe umożliwiają ponadto płynną pracę na dokumentach, możliwość ich przetwarzania i tworzenia ofert sprzedaży w wielu wariantach.  

System wspiera swobodne zarządzanie gospodarką magazynową. Dzięki odpowiednim narzędziom użytkownik ma możliwość kontroli poziomu zapasów, prowadzenia ewidencji wszystkich operacji magazynowych (przyjęć, przesunięć, wydań towarów, przeprowadzenie inwentaryzacji, zarządzanie realizacją zamówień), optymalizację procesów logistycznych w firmie.

W przypadku firm produkcyjnych, rozwiązanie oferuje narzędzia wspierające cały proces produkcyjny: od technologii, harmonogramu po realizację i rozliczenie. Niezależnie od tego czy jest to produkcja seryjna, jednostkowa czy prosta kompletacja, ERP XL zapewnia nadzór i realizację całego procesu. Z typowych narzędzi do realizacji procesów dla obszaru serwisowego, Comarch XL udostępnia aplikacje, dzięki którym możliwe jest prowadzenie ewidencji serwisowanych urządzeń, planowanie,realizacja i monitorowanie zleceń serwisowych.

Rozszerzeniem standardowych możliwości systemu w zakresie zarządzania relacjami z klientem jest moduł CRM (Customer Relationship Management), zintegrowany z całym pakietem programu.  To kompleksowa baza wiedzy zarówno o potencjalnych, jak i obecnych klientach, pełna historia wszystkich prowadzonych działań z klientem i automatyczna archiwizacja korespondencji. Oprócz standardowych funkcji, CRM daje możliwość definiowania wieloetapowych kampanii dotyczących klientów, m.in. generowanie zadań, przypomnień i akcji do wykonania, cykliczne planowanie akcji z klientem w celu zapewnienia mu najwyższej jakości usług. Customer Relationship Management zapewnia również nadzór nad pracami zespołu sprzedaży i działu marketingu. Aplikacja daje możliwość podziału poszczególnych struktur sprzedaży na rejony, zdefiniowania obowiązków i tworzenia planów sprzedażowych. Dzięki wykorzystaniu aplikacji Comarch ERP Mobile Sprzedaż, przedstawiciele handlowi mają możliwość gromadzenia wszystkich danych ze swojego obszaru działania (analiza wyników sprzedaży, merchandising, sporządzanie raportów z wizyt u klientów, możliwość analizy działań konkurencji, prowadzenie terminarza i planowanie działań, marketingowych, windykację należności, dostęp do bazy klientów, przyjmowanie i realizację zamówień). Comarch ERP wspierając pracę  z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, skierowany jest do różnych grup użytkowników. Wśród tego typu rozwiązań na uwagę zasługują aplikacje, dzięki którym mamy możliwość generowania, przeglądania analiz i raportów z funkcjonowania przedsiębiorstwa- Comarch ERP Mobile BI. Dane do raportów są generowane z systemów Comarch ERP XL, Comarch ERP Altum i Comarch ERP Optima.

Wsparcie działań magazynu i pracowników logistyki zapewni dedykowane rozwiązanie Comarch ERP Mobile Magazyn. Dzięki nim jest możliwa realizacja wszystkich dyspozycji magazynowych, począwszy do przygotowania towarów do wydania, realizacji przyjęć magazynowych, przesunięć, przeprowadzania inwentaryzacji, dostępu do kartotek towarowych, do bazy klientów aż po kompletną synchronizację danych. Dzięki rozwiązaniu Comarch ERP Mobile Flota  każdy użytkownik ma możliwość podglądu trasy przejazdów pracowników z poziomu przeglądarki www.,   wygodnej komunikacji kierownika z pracownikami w terenie oraz pracowników między sobą.

Obecnie aby zyskać przewagę konkurencyjną na rynku należy zadbać o dynamikę sprzedaży. Najlepszym sposobem na realizację tego założenia jest prowadzenie sprzedaży wielokanałowo. Jednym z takich sposobów są usługi e-commerce,czyli krótko mówiąc sprzedaż i promocja w internecie (e-handel). Wśród bezpłatnych usług pozwalających w prosty sposób zamieścić w internecie swoją ofertę produktową, jest portal zakupowy iMall24. Nasze produkty zostaną udostępnione wszystkim klientom, korzystającym z systemów do zarządzania Comarch ERP. Zaawansowaną technologiczne platformą e-commerce jest aplikacja Comarch ERP e-Sklep. Pełna prezentacja oferty, współpraca z najpopularniejszymi porównywarkami cen oraz portalami społecznościowymi, promocja w internetowych galeriach handlowych, różne możliwości sprzedaży to tylko niektóre z zalet tego rozwiązania.

Ważną rzeczą dla każdej firmy jest to, aby wszystkie informacje i dane pochodzące z systemów do zarządzania firmą i komputerów pracowników były w pełni zabezpieczone, a na wypadek awarii   również możliwe do odzyskania. Dzięki nowoczesnemu narzędziu do backupu i archiwizacji danych -iBard24 możliwa jest zarówno automatyczna archiwizacja wszystkich plików, jak i tworzenie kopii zapasowych danych on-line.

Ważnym obszarem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości jest obsługa finansowo- księgowa. Narzędzie Finanse i Księgowość oprócz obsługi księgowej zgodnej z obowiązującymi przepisami, daje możliwość pełnego monitoringu kosztów, szerokie możliwości jeśli chodzi o formy płatności, obsługę deklaracji podatkowych VAT-7, VAT-UE i wiele innych. Comarch ERP XL  wspomaga użytkownika w zarządzaniu płynnością finansową firmy z uwzględnieniem specyfiki produktów finansowych ( wielowalutowość, obsługa różnych form leasingu, lokat, rozliczenia należności i zobowiązań i wiele innych).

Kolejną ważną funkcjonalnością rozbudowanego systemu ERP jest usprawnienie procesów kadrowo-płacowych, począwszy od zatrudnienia pracownika i wszystkich niezbędnych operacji z tym związanych, jego rozliczenia po rozwiązanie umowy i wyrejestrowanie go z ubezpieczenia. Aplikacja umożliwia rozliczanie umów, obsługę wszystkich rodzajów deklaracji podatkowych oraz wysyłanie ich do właściwych urzędów. Wymiana dokumentów drogą elektroniczną jest możliwa dzięki wykorzystaniu aplikacji Comarch EDI, co zapewnia korzyści w postaci oszczędności czasu, redukcję kosztów a przede wszystkim eliminuje błędy ludzkie. Nowością w systemie jest aplikacja zapewniająca profesjonalną obsługę pracowniczą, dostępną przez przeglądarkę internetową E-Pracownik. Użytkownik ma możliwość uzyskania dostępu do swoich danych, do pełnej ewidencji czasu pracy, do danych płacowych i wykazu urlopów.  

Elastyczność rozwiązania Comarch ERP XL umożliwia dostosowanie funkcjonalności rozwiązania do określonych modeli działania danego przedsiębiorstwa. Za poszczególne funkcjonalności są odpowiedzialne oddzielne aplikacje w pełni ze sobą zintegrowane, dzięki czemu wszystkie operacje w systemie są w pełni skoordynowane.