Skip to main content

Coraz więcej dużych sklepów czy hipermarketów w Polsce wprowadza do swych placówek samodzielne stanowiska kasowania towarów. Stanowiska te umożliwiają rozliczanie transakcji zarówno przy pomocy gotówki, jak i za pomocą karty płatniczej. Urządzenia te mają zapewnić klientom szybką obsługę i zapewnić im komfort robienia zakupów bez konieczności stania w kolejkach do kasy. Obsługa tego typu kompletnych stanowisk sprzedaży jest prosta i intuicyjna a odbywa się przy pomocy ekranu dotykowego. Komunikaty wyświetlane na ekranie wraz z polecaniami głosowymi sprawnie przeprowadzą klientów przez kolejne etapy zakupów. Część klientów dostrzega wiele zalet tych urządzeń ale wśród nich są też tradycjonaliści, dla których korzystanie ze stanowisk samoobsługowych jest kłopotliwe. Menadżerowie hipermarketów doskonale zdają sobie z tego sprawę i właśnie dlatego, przy stanowiskach samoobsługowych zawsze stoi pracownik, odpowiedzialny za ewentualną pomoc. Niewątpliwie korzyścią wynikającą z wprowadzenia do placówek kas samoobsługowych jest sprawniejsze zarządzanie placówką w okresie wzmożonego ruchu, poprawa wizerunku sieci a tym samym większe zainteresowanie klientów, zredukowanie kolejek na kasach, optymalizacja czasu i kosztów pracy.