Skip to main content

Obecnie kluczem do sukcesu w handlu jest zarówno sprawna obsługa klienta, jak i optymalne zarządzanie magazynem.

Co należy zrobić decydując się na zakup urządzeń do swojej placówki handlowej?

Przede wszystkim należy oszacować wielkość sklepu: jaka jest jego powierzchnia, ile stanowisk docelowo będziemy  posiadać,  jaka będzie przewidywana ilość transakcji, czy sklep będzie pracował samodzielnie czy będzie tylko częścią większej sieci, jak będą opisywane towary w systemie sprzedaży i wreszcie, czy przewidujemy system monitoringu bądź nadzoru nad placówką?  W przypadku małego sklepu z jednym stanowiskiem sprzedaży, często do ewidencji obrotu w zupełności wystarczy mała kasa jednostanowiskowa. W tym przypadku należy jednak brać pod uwagę fakt, że placówka w dłuższej perspektywie nie zamierza się rozwijać i pozostanie przy jednym , maksymalnie dwóch stanowiskach sprzedażowych. W przypadku większych placówek handlowych należy zastanowić się nad rozwiązaniem informatycznym. W tego typu sklepach instalowane są wyspecjalizowane kasy fiskalne ( kasy systemowe) lub drukarki fiskalne, współpracujące z oprogramowaniem sprzedażowo- magazynowym. Oprócz tego typu urządzeń, musimy dokonać również wyboru odpowiednich urządzeń peryferyjnych, takich jak: czytniki  kodów kreskowych, wagi elektroniczne czy etykietujące, terminale płatnicze i inne. Oprogramowanie stanowi najważniejszy element całego systemu sklepowego. Dzięki takiemu rozwiązaniu realizujemy przyjęcia towarów, mamy możliwość ustalania cen, promocji , marż, sprzedaży i szczegółowego rozliczania sklepu, przeprowadzanie inwentaryzacji oraz sprawne jej rozliczenie w systemie. Reasumując, odpowiednio dobrane rozwiązanie zapewnia nie tylko sprawną obsługę klienta, ale przede wszystkim poprzez możliwość szczegółowej analizy funkcjonowania danej placówki ( gromadzenie danych), przyczyni się do poprawy jej oferty handlowej.